Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Інструкції

Перша допомога при отруєнні медикаментами
03.02.2014, 00:12

 ОТРУЄННЯ МЕДИКАМЕНТАМИ

У переліку нещасних випадків, при яких необхідна екстрена медична допомога дуже частими стали отруєння медикаментами, які були прийняті у дозі, яка перевищує лікувальну. Вони відрізняються від алергічних реакцій, побічних ефектів, котрі залежать, як правило, від особливостей організму і можуть виникати навіть після прийому лікувальної дози препарату. Звичайно ці реакції швидко проходять після відміни ліків або після проведення відповідного лікування.



Властивості тих або інших медикаментів викликати алергічні реакції та побічні прояви відомі, і лікар ураховує їх при призначенні ліків хворому. Тому приймати препарати потрібно, суворо дотримуючись рекомендацій лікаря. Це дозволить йому контролювати реак¬цію організму на той або інший препарат, уникнути або своєчасно усунути небажані наслідки.

Інша справа, коли пацієнт порушує вказівки лікаря (нажаль, це бува не так уже й рідко), проявляє непотрібну і небезпечну самодіяльність.

Гострі отруєння медикаментами частіше від усього відбувають¬ся в тих випадках, коли один або декілька медикаментів одночасно приймають без призначення лікаря, самостійно або по пораді друзів, знайомих. Причому дехто помилково дума, що коли збільшити дозу ліків, яку приймають при лікуванні, то швидше настане поліпшення самопочуття.

Отруєння наступає і при сполученні деяких ліків, наприклад, снодійних, заспокійливих, з алкоголем. Дуже часто отруюються медикаментами діти. У переважній більшості випадків вони трапляються по вині дорослих, які залишають ліки у легко доступних для дітей місцях.

Найбільше розповсюджені випадки отруєння снодійними, заспокійливими засобами, які є майже у кожній сім’ї. Для них характерні сонливість, в’ялість, загальмованість, порушення координації руху, нестійка хода. При легкому передозуванні через декілька годин або 1-2 дні описані симптоми зникають. У випадках тяжкого отруєння, які супроводжуються втратою свідомості, ліку¬вання проводиться тільки в лікарні. В останні роки поширились отруєння медикаментами, призначеними для лікування різних захворювань серцево-судинної системи (дегоксин, дигитоксин, обзидан, ізоптин, фінонтин, імітон, хлофемін і інші). При їх передозуванні, як правило виникає розлад серцевого ритму, що може закінчитись раптовою зупинкою серця. Тому при підозрі на отруєння необхідно негайно викликати лікаря. Практично у кожному домі є протитемпературні, протизапальні засоби (анальгін, амідопірін, парацетамол, ацетилсаліцилова кислота,), сульфаніламідні (етазол, сульфадиметоксин та інші). Ці, здається, безпечні препарати при їх передозуванні також можуть бути причиною гострого отруєння, яке супроводжується ураженням нирок і печінки.

Серед лікарських інтоксикацій часті отруєння деякими токсичними препаратами, які використовують жінки щоб припинити вагітність. Однак досягнути бажаного результату жінці, як правило, не вдається, а отруєння цими препаратами розвивається швидко. 3’являється блювота, біль у животі, прискорене серце¬биття. В особливо тяжких випадках порушується слух, зір, діяль¬ність серця, дихання. Все це може закінчитись трагічно.

Щоб попередити отруєння медикаментами, треба обережно користуватись ними, приймати їх тільки за призначенням лікаря і в рекомендованій дозі, зберігати у місцях недоступних для дітей і для тих хто страждає різними психічними захворюваннями.

Якщо сталася біда, то лікування повинно приводитись тільки в умовах лікарні. В багатьох містах створені спеціалізовані токсикологічні відділення в лікарнях і бригади на станціях швидкої допомоги.

У любому випадку гострого отруєння ліками негайно викликайте «Швидку допомогу» до її приїзду постарайтеся промити потерпілому шлунок, дайте йому випити 3-4 склянки звичайної водопровідної (колодязної) води і викличте блювоту. Промивання шлунку треба повторити 2-3 рази. Робити це можна тільки у тому випадку, якщо хворий знаходиться при свідомості. При втраті свідомості ні в якому випадку не можна вливати в рот хворому воду, молоко, або іншу рідину для проми-вання шлунку, так як рідина може потрапити в дихальні шляхи, що призведе до порушення дихання, іноді з тяжкими наслідками.

При появі у хворого порушення координації руху, нестійкості ходи, негайно укладіть його в постіль. Якщо потерпілий втратив свідомість, поверніть його голову набік, щоб блювотні маси не попали в дихальні шляхи. Очистіть порожнину роту від слизу і блювотних мас пальцем, обмотаним бинтом. У потерпілого може статися зупинка дихання тоді негайно починайте штучне дихання методом «рот у рот» або «рот у ніс». Спершу очистіть порожнечу роту, розстебніть одяг, який стягує грудну клітку.

 

Скачати

Категорія: Інструкції | Додав: elrosol
Переглядів: 154 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]