Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Обдарована дитина

Методика А.А. Лосєвої
11.01.2014, 00:00
Інструкція. Нижче перераховані 10 сфер, у яких учень може виявити свої таланти. До кожної сфери наведені характеристики. Вам необхідно за нижче запропонованою шкалою оцінити кожну з цих характеристик:
    5 балів — характеристика властива учневі найбільшою мірою;
    4 бали — характеристика властива учневі в ступені вище середнього;
    З бали— характеристика властива в середньому ступені;
    2 бали— найнижчий ступінь.
    Ця методика проводиться на основі спостережень за дитиною. Одну дитину повинні оцінювати кілька експертів: батьки, учителі з різних предметів, психолог.
    I. Інтелектуальна сфера
    1. Висока пізнавальна активність, мобільність.
    2. Швидкість і точність виконання розумових операцій.
    3. Стійкість уваги.
    4. Оперативна пам'ять — швидко запам'ятовує почуте або прочитане без спеціальних завчань, не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам'ятати.
    5. Навички логічного мислення, добре міркує, ясно мислить, не плутається в думках.
    6. Багатство активного словника.
    7. Швидкість і оригінальність вербальних (словесних) асоціацій. Добре вловлює зв'язок між однією подією й іншою, між причиною і наслідком. Добре розуміє недоговорене, здогадується про те, що часто прямо не висловлюється дорослими, але мається на увазі. Вловлює, причини вчинків інших людей, мотиви їхнього поводження.
    8. Виражена установка на творче виконання завдань.
    9. Розвиненість творчого мислення й уяви.
    10. Володіння основними компонентами уміння учитися.
    11. Здатність контролювати власну творчу діяльність, підвищений темп розумового розвитку.
    12. Можливість передбачення результату діяльності.
    II. Сфера академічних досягнень
    1. Багатий словниковий запас, використання складних синтаксичних структур.
    2. Підвищений інтерес до обчислень, математичних відносин.
    3. Підвищена увага до явищ природи, проведення дослідів.
    4. Демонстрація розуміння причинно-наслідкових відносин. Виражає свої думки ясно і точно (усно або письмово).
    5. Читає книги, статті, науково-популярні видання з випереджанням своїх однолітків на рік-два.
    6. Гарна «моторна» координація, особливо між зоровим сприйняттям і рукою (добре фіксує те, що бачить, і чітко записує те, що чує).
    7. Читання науково-популярної літератури приносить більше приємностей, ніж читання художньої.
    8. Не сумує, якщо його проект не підтриманий або якщо його «експеримент» не вийшов.
    9. Намагається з'ясувати причини і зміст подій.
    10. Приділяє багато часу створенню власних «проектів».
    11. Любить обговорювати наукові відкриття, винаходи, часто задумується про це.
    III. Творчість
    1. Висока продуктивність з безлічі різних речей.
    2. Винахідливість у використанні матеріалів і ідей.
    3. Схильність до завершеності і точності в заняттях.
    4. Задає багато питань з предмета, що його цікавить.
    5. Любить малювати.
    6. Виявляє тонке почуття гумору.
    7. Не боїться бути таким, як усі.
    8. Схильний до фантазій, гри.
    IV. Літературні сфери
    1. Може легко «побудувати» розповідь, починаючи від зав'язки сюжету і кінчаючи розв'язанням якогось конфлікту.
    2. Придумує щось нове і незвичайне, коли розповідає про щось уже знайоме і відоме усім.
    3. Дотримується тільки необхідних деталей у розповідях про події, усе несуттєве відкидає, залишає головне, найбільш характерне.
    4. Уміє добре дотримуватися обраного сюжету, не втрачає основної думки.
    5. Уміє передати емоційний стан героїв, їхні переживання і почуття.
    6. Уміє ввести в розповідь такі деталі, що важливі для розуміння події, про які йдеться, і в той же час не упускає основну сюжетну лінію.
    7. Любить писати розповіді або статті.
    8. Зображує у своїх розповідях героїв «живими», передає їхні почуття і настрої.
    V. Артистична сфера
    1. Легко входить у роль іншого персонажа, людини.
    2. Цікавиться акторською грою.
    3. Змінює тональність і вираження голосу, коли зображує іншу людину.
    4. Розуміє і зображує конфліктну ситуацію, коли має можливість розіграти яку-небудь драматичну сцену.
    5. Передає почуття через міміку, жести, рухи.
    6. Прагне викликати емоційні реакції в інших людей, коли про що-небудь із захопленням розповідає.
    7. З великою легкістю драматизує, віддає почуття й емоційні переживання.
    8. Пластичний і відкритий для всього нового, «не зациклюється» на старому. Не любить уже випробуваних варіантів, завжди перевіряє виниклу ідею і тільки після «експериментальної» перевірки може від неї відмовитися.
    VI. Музична сфера
    1. Відзивається дуже швидко і легко на ритм мелодії.
    2. Добре співає.
    3. У гру на інструменті, у спів або танець вкладає багато енергії і почуттів.
    4. Любить музичні заняття. Прагне піти на концерт туди, де можна слухати музику.
    5. Може співати разом з іншими так, щоб виходило злагоджено і добре.
    6. У співі або музиці виражає свої почуття, стан.
    7. Складає оригінальні, свої власні мелодії.
    8. Добре грає на якому-небудь інструменті.
    VII. Технічна сфера
    1.Добре виконує всякі завдання з ручної праці.
    2. Цікавиться механізмами і машинами.
    3. У світ його захоплень входить конструювання машин, приладів, моделей потягів, радіоприймачів.
    4. Може легко полагодити зіпсовані прилади, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок.
    5. Розуміє причини «капризів» механізмів, любить загадкові поломки.
    6. Любить малювати креслення механізмів.
    7. Читає журнали і статті про створення нових приладів і машин.
    VIII. Рухова сфера
    1. Тонкість і точність моторики.
    2. Розвинута рухово-моторна координація.
    3. Прагне до рухових занять (фізкультури).
    4. Любить брати участь у спортивних іграх і змаганнях.
    5. Постійно процвітає в якому-небудь виді спортивної гри.
    6. У вільний час любить ходити в походи, грати в рухливі ігри (хокей, футбол, баскетбол тощо).
    IX. Сфера художніх досягнень
    1. Виявляє велику цікавість до візуальної інформації.
    2. Виявляє велику цікавість до серйозних занять у художній сфері.
    3. Малюнки і картини відрізняються розмаїтістю сюжетів.
    4. Серйозно відноситься до творів мистецтва. Стає вдумливим і дуже серйозним, коли бачить гарну картину, чує музику, бачить незвичайну скульптуру, красиво і художньо виконану річ.
    5. Оригінальний у виборі сюжету (у малюнку, творі, описі якої-небудь події), складає оригінальні композиції (із квітів, малюнків, каменю іт. д.).
    6. Завжди готовий використовувати який-небудь новий матеріал для виготовлення іграшки, картини, малюнка, композиції, у будівництві дитячих будиночків на ігровому майданчику, у роботі з ножицями, клеєм.
    7. Коли має вільний час охоче малює, ліпить, створює композиції, що мають художнє призначення (прикраса для будинку, одягу і т. д.).
    8. Вдається до малюнка або ліплення для того, щоб виразити свої почуття і настрій.
    9. Любить працювати з клеєм, пластиліном, глиною, для того щоб зображувати події або речі в трьох вимірах у просторі.
    10. Цікавиться творами мистецтва, створеними іншими людьми. Може дати свою власну оцінку і спробує відтворити побачене у своїх роботах.
    X. Спілкування і лідерство
    1. Легко пристосовується до нової ситуації.
    2. Завжди виконує свої обіцянки, відповідальний.
    3. Висока товариськість з оточуючими.
    4. Прагне до домінування серед однолітків.
    5. Однолітки звертаються за порадою.
    Обробка отриманих результатів. Підсумуйте бали за всіма характеристиками всередині кожної «галузі» таланту. Загальну кількість набраних балів усередині однієї галузі розділіть на кількість питань. Для полегшення обробки даних рекомендується використовувати таблицю.
    Коефіцієнт обдарованості за кожною сферою порівняйте між собою. Виділіть 3—4 найвищих показника, і, орієнтуючись на них, спробуйте створювати умови для розвитку здібностей.
Назва сфери Загальна кількість балів (Б) Кількість питань (П) Коефіцієнт обдарованості (К) К = Б/П
І. Інтелектуальна сфера   12  
II. Сфера академічних досягнень   12  
III. Творчість   8  
IV. Літературна сфера   8  
V. Артистична сфера   8  
VІ. Музична сфера   8  
VІІ. Технічна сфера   7  
VIII. Рухова сфера   6  
IX. Сфера художніх досягнень   10  
X. Спілкування і лідерство   5  
Категорія: Обдарована дитина | Додав: elrosol
Переглядів: 368 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]