Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Обдарована дитина

Методика «ПАЛІТРА ІНТЕРЕСІВ»
10.01.2014, 23:44
Методику розроблено на базі аналогічних методик для юнаків і підлітків.
    Під час вивчення спрямованості інтересів молодших школярів варто враховувати й постійно мати на увазі, що інтереси в більшості дітей цього віку нечітко диференційовані й нестійкі. Але це не може бути причиною відмови від їх вивчення. Без інформації про схильності й інтереси дитини наші заходи можуть бути неадекватними.
    Важливо також і те, що незважаючи на думку дослідників щодо відсутності абсолютного збігу між інтересами й схильностями з одного боку та здібностями й обдарованістю з іншого, між ними існує тісний зв'язок.
    Цей зв'язок значно виражений уже на ранніх етапах розвитку особистості.
    Дитина цікавиться, як правило, тією наукою або сферою діяльності, в якій вона більшою мірою успішна, за досягнення в якій її часто заохочують дорослі й однолітки.
    Таким чином, схильності є індикатором здібностей та обдарованості з одного боку і відправною точкою для розвитку — з другого.
    Загальна характеристика
    Методика орієнтована на роботу з дітьми 6-10 років і може використовуватися педагогами й батьками.
    За допомогою цієї методики можна отримати первинну інформацію про спрямованість інтересів дитини. Це, у свою чергу, дасть можливість робити об'єктивні висновки про здібності й про характер обдарованості дитини.
    Інструкція для дітей
    У правому верхньому куті листа відповідей запишіть своє ім'я й прізвище. Відповіді на запитання розміщуйте в клітинках: відповідь на перше запитання в клітинці під номером 1, відповідь на друге запитання в клітинці під номером 2 і так далі. Усього 35 запитань.
    Варіанти відповідей такі:
    • якщо те, про що йдеться, вам не подобається, ставте знак «—»;
    • якщо подобається — «+»;
    • якщо дуже подобається — «++».
    Опитувальний лист
    Чи подобається тобі:
    1) розв'язувати логічні завдання й завдання на кмітливість;
    2) читати самостійно (слухати, коли тобі читають) казки, оповідання, повісті;
    3) співати, грати на музичному інструменті;
    4) займатися фізкультурою;
    5) грати разом з іншими дітьми в різні колективні ігри;
    6) читати (слухати, коли тобі читають) оповідання про природу;
    7) робити що-небудь на кухні (мити посуд, допомагати готувати їжу);
    8) гратися з технічним конструктором;
    9) вивчати мову, цікавитися й користуватися новими, незнайомими словами;
    10) самостійно малювати;
    11) грати в спортивні рухливі ігри;
    12) керувати іграми дітей;
    13) ходити в ліс, у поле, спостерігати за рослинами, звірами, комахами;
    14) ходити до магазину по продукти;
    15) читати (слухати, коли тобі читають) книги про техніку, машини, космічні кораблі та ін.;
    16) грати в ігри з відгадуванням слів (назв міст, тварин);
    17) самостійно складати історії, казки, оповідання;
    18) дотримуватися режиму дня, робити зарядку щоранку;
    19) розмовляти з новими, незнайомими людьми;
    20) доглядати за домашнім акваріумом, піклуватися про тварин (птахів, кішку, собаку та ін;);
    21) прибирати за собою книги, зошити, іграшки та ін;
    22) конструювати, малювати проекти літаків, кораблів та ін;
    23) знайомитися з історією (відвідувати історичні музеї);
    24) самостійно, без спонукання з боку дорослих займатися різними видами художньої творчості;
    25) читати (слухати, коли тобі читають) книги про спорт, дивитися спортивні телепередачі;
    26) пояснювати щось іншим дітям або дорослим (переконувати, сперечатися, доводити свою думку);
    27) доглядати за свійськими тваринами й рослинами, допомагати їм, лікувати їх та ін.;
    28) допомагати дорослим робити прибирання у квартирі (витирати пил, підмітати підлогу та ін.);
    29) самостійно рахувати, займатися математикою в школі;
    30) знайомитися із суспільними явищами й міжнародними подіями;
    31) ігри-драматизації, участь у постановці спектаклів;
    32) займатися спортом у секціях і гуртках;
    33) допомагати іншим людям;
    34) працювати в саду, на городі, вирощувати рослини;
    35) допомагати комусь шити, вишивати, прати або займатися цим самостійно?
    Лист відповідей
    ___________________________________________
    _______________(дата)
    ___________________________________________(прізвище, ім'я)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35

    Опрацювання результатів
    Запитання складено відповідно до умовного розподілу схильностей дитини за сьома сферами: математика й техніка;
    • гуманітарна сфера;
    • художня діяльність;
    • фізкультура й спорт; комунікативні інтереси; природа й природознавство;
    • домашні обов'язки, праця із самообслуговування.
    Підрахуйте кількість плюсів і мінусів по вертикалі (плюс і мінус взаємно знищуються). Здібності, що набрали найбільшу кількість плюсів, домінують. Під час підбиття підсумків і особливо під час формулювання висновків варто зробити поправку на об'єктивність відповідей.
    Також необхідно враховувати, що в обдарованої дитини інтереси у всіх сферах можуть бути однаково добре виражені, при цьому в деяких дітей може спостерігатися відсутність схильностей до якихось сфер. У цьому випадку варто вести мову про якийсь певний тип спрямованості інтересів дитини.
    Для того щоб отримана інформація була об'єктивною, спробуйте самі відповісти на ці запитання. Для цього початок запитання необхідно дещо змінити: «Чи подобається Вашій дитині...» Тепер порівняйте свої відповіді з відповідями Вашої дитини.
    Для більшої наочності скористаємося графічним вираженням результатів.
    Відкладемо на вертикальній осі Y кількість отриманих одиниць (плюсів і мінусів), а на горизонтальній осі X позначимо сім сфер.
    Пропонована методика, крім діагностичної функції, допоможе й у розв'язанні корекційно-педагогічних завдань. Отримані результати будуть дуже корисними як опорна схема для подальших спостережень за дитиною, а також допоможуть зробити розвиток дитини всебічним і гармонійним.
Категорія: Обдарована дитина | Додав: elrosol
Переглядів: 1176 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]