Головна » Файли » Обдарована дитина |
Первинна діагностика обдарованої дитини вчителем
10.01.2014, 23:26 | |
Шкали для рейтингу поведінкових характеристик обдарованих дітей
(за Дж. Рензуллі в адаптації Л. В. Попової) Ці шкали складено для того, щоб учитель міг оцінити характеристики учнів за пізнавальною, мотиваційною, творчою і лідерською сферами. Кожен пункт шкали слід оцінювати безвідносно до інших пунктів. Ваша оцінка повинна відображати те, наскільки часто Ви спостерігали прояв кожної з характеристик. Оскільки чотири шкали представляють відносно різні сторони поведінки, оцінки за різними шкалами не підсумовуються. Прізвище, ім'я учня __________________________________________ Школа _____________________________, клас____________, вік___________ Учитель або той, хто проводив опитування Як давно Ви знаєте цю дитину? Інструкція Будь ласка, уважно прочитайте твердження і обведіть відповідну цифру. 1 — якщо Ви майже ніколи не спостерігаєте цієї характеристики. 2 — якщо Ви спостерігаєте цю характеристику час від часу. 3 — якщо Ви спостерігаєте цю характеристику досить часто. 4 — якщо Ви спостерігаєте цю характеристику майже постійно. Шкала 1. Пізнавальні характеристики учня 1. Володіє незвичайно великим для свого віку або класу запасом слів; використовує терміни осмислено; мовлення вирізняється багатством виразів, швидкістю і складністю. 1234 2. Володіє значним запасом інформації за різноманітними темами, що виходить за межі звичайних інтересів дітей цього віку. 1234 3. Швидко запам'ятовує і відтворює фактичну інформацію. 1234 4. Легко встановлює причинно-наслідкові зв'язки: намагається зрозуміти «як» і «чому»; ставить багато запитань, стимулюючих думку (на відміну від запитань, спрямованих на отримання фактів); хоче з'ясувати сут¬ність явищ і вчинків людей. 1234 5. Чуйний і тямущий спостерігач; зазвичай бачить більше або «витягує» більше за інших з розповіді, фільму, з того, що відбувається. 1234 Опрацювання результатів 1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру. 2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4. 3) Підсумуйте здобуті результати. 4) Загальний показник: . Шкала II. Мотиваційні характеристики 1. Повністю занурюється в певні теми, проблеми: настирливо праг¬не завершити розпочате (не бажає переключати увагу на іншу тему, завдання). 1234 2. Легко впадає в нудьгу від звичайних завдань. 1234 3. Прагне до досконалості, вирізняється самокритичністю. 1234 4. Вважає за краще працювати самостійно; вимагає від вчителя лише вка¬зати напрям. 1234 5. Має схильність організовувати людей, предмети, ситуацію. 1234 Опрацювання результатів 1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру. 2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4. 3) Підсумуйте здобуті результати. 4) Загальний показник:_. Шкала III. Лідерські характеристики 1. Виявляє відповідальність; робить те, що обіцяє, і зазвичай виконує роботу добре. 1234 2. Упевнений в собі як серед однолітків, так і дорослих; добре почуваєть¬ся, коли просять показати свою роботу класу. 1234 3. Чітко висловлює свої думки і відчуття; добре і, зазвичай, зрозуміло говорить. 1234 4. Любить спілкуватись з людьми, товариський і вважає за краще не зали¬шатися наодинці. 1234 5. Має схильність домінувати серед інших; як правило, керує діяльністю, в якій бере участь. 1234 Опрацювання результатів 1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру. 2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4. 3) Підсумуйте здобуті результати. 4) Загальний показник:_. Шкала IV. Творчі характеристики 1. Проявляє велику допитливість; постійно про все запитує. 1234 2. Висуває велику кількість ідей або способів вирішення проблем і від¬повідей на запитання; пропонує незвичайні, оригінальні, розумні відповіді. 1234 3. Висловлює свою думку без коливань; іноді радикальний і гарячий в дискусіях; наполегливий. 1234 4. Любить ризикувати; має схильність до пригод. 1234 5. Схильний до гри з ідеями; фантазує, придумує («Цікаво, що буде, якщо?»); зайнятий поліпшенням і зміною суспільних інститутів, пред¬метів і систем. 1234 6. Проявляє тонке відчуття гумору і бачить смішне в таких ситуаціях, які іншим не здаються смішними. 1234 7. Надзвичайно чутливий до внутрішніх імпульсів і більш відкритий до раціонального в собі (вільний прояв «дівчачих» інтересів у хлопчиків, велика ступінь незалежності у дівчаток); емоційно чутливий. 1234 8. Чутливий до прекрасного; звертає увагу на естетичні сторони життя. 1234 9. Не підпадає під вплив групи; приймає безлад; не цікавиться деталями; не боїться відрізнятись від інших. 1234 10. Надає конструктивну критику; схильний признавати авторитети без попереднього критичного їх вивчення. 1234 Опрацювання результатів 1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру. 2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4. 3) Підсумуйте здобуті результати. 4) Загальний показник:_. Бажано, щоб ці шкали заповнили всі вчителі, які працюють достатньо тривалий час з дитиною. Оцінки різних вчителів зіставляються, обговорю¬ються, в спірних випадках необхідно просити описати конкретні ситуації, в яких виявлялася та або інша характеристика. У разі виникнення сумнівів колективне рішення найкраще ухвалювати на користь дитини, тобто на її шанс проявити себе в спеціальній програмі. Джерело: http://osvita.petrovo.net | |
Переглядів: 860 | Завантажень: 0 | |
Всього коментарів: 0 | |