Вітаю Вас, Гість
Головна » Файли » Обдарована дитина

Первинна діагностика обдарованої дитини вчителем
10.01.2014, 23:26
  Шкали для рейтингу поведінкових характеристик обдарованих дітей
(за Дж. Рензуллі в адаптації Л. В. Попової)
    Ці шкали складено для того, щоб учитель міг оцінити характеристики учнів за пізнавальною, мотиваційною, творчою і лідерською сферами. Кожен пункт шкали слід оцінювати безвідносно до інших пунктів. Ваша оцінка повинна відображати те, наскільки часто Ви спостерігали прояв кожної з характеристик. Оскільки чотири шкали представляють відносно різні сторони поведінки, оцінки за різними шкалами не підсумовуються.
    Прізвище, ім'я учня __________________________________________
    Школа _____________________________, клас____________, вік___________
    
Дата.

    Учитель або той, хто проводив опитування
    Як давно Ви знаєте цю дитину?
    Інструкція
    Будь ласка, уважно прочитайте твердження і обведіть відповідну цифру.
    1 — якщо Ви майже ніколи не спостерігаєте цієї характеристики.
    2 — якщо Ви спостерігаєте цю характеристику час від часу.
    3 — якщо Ви спостерігаєте цю характеристику досить часто.
    4 — якщо Ви спостерігаєте цю характеристику майже постійно.
    Шкала 1. Пізнавальні характеристики учня
    1. Володіє незвичайно великим для свого віку або класу запасом слів; використовує терміни осмислено; мовлення вирізняється багатством виразів, швидкістю і складністю.
    1234
    2. Володіє значним запасом інформації за різноманітними темами, що виходить за межі звичайних інтересів дітей цього віку.
    1234
    3. Швидко запам'ятовує і відтворює фактичну інформацію.
    1234
    4. Легко встановлює причинно-наслідкові зв'язки: намагається зрозуміти «як» і «чому»; ставить багато запитань, стимулюючих думку (на відміну від запитань, спрямованих на отримання фактів); хоче з'ясувати сут¬ність явищ і вчинків людей.
    1234
    5. Чуйний і тямущий спостерігач; зазвичай бачить більше або «витягує» більше за інших з розповіді, фільму, з того, що відбувається.
    1234
    Опрацювання результатів
    1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру.
    2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4.
    3) Підсумуйте здобуті результати.
    4) Загальний показник: .
    Шкала II. Мотиваційні характеристики
    1. Повністю занурюється в певні теми, проблеми: настирливо праг¬не завершити розпочате (не бажає переключати увагу на іншу тему, завдання).
    1234
    2. Легко впадає в нудьгу від звичайних завдань.
    1234
    3. Прагне до досконалості, вирізняється самокритичністю.
    1234
    4. Вважає за краще працювати самостійно; вимагає від вчителя лише вка¬зати напрям.
    1234
    5. Має схильність організовувати людей, предмети, ситуацію.
    1234
    Опрацювання результатів
    1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру.
    2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4.
    3) Підсумуйте здобуті результати.
    4) Загальний показник:_.
    Шкала III. Лідерські характеристики
    1. Виявляє відповідальність; робить те, що обіцяє, і зазвичай виконує роботу добре.
    1234
    2. Упевнений в собі як серед однолітків, так і дорослих; добре почуваєть¬ся, коли просять показати свою роботу класу.
    1234
    3. Чітко висловлює свої думки і відчуття; добре і, зазвичай, зрозуміло говорить.
    1234
    4. Любить спілкуватись з людьми, товариський і вважає за краще не зали¬шатися наодинці.
    1234
    5. Має схильність домінувати серед інших; як правило, керує діяльністю, в якій бере участь.
    1234
    Опрацювання результатів
    1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру.
    2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4.
    3) Підсумуйте здобуті результати.
    4) Загальний показник:_.
    Шкала IV. Творчі характеристики
    1. Проявляє велику допитливість; постійно про все запитує.
    1234
    2. Висуває велику кількість ідей або способів вирішення проблем і від¬повідей на запитання; пропонує незвичайні, оригінальні, розумні відповіді.
    1234
    3. Висловлює свою думку без коливань; іноді радикальний і гарячий в дискусіях; наполегливий.
    1234
    4. Любить ризикувати; має схильність до пригод.
    1234
    5. Схильний до гри з ідеями; фантазує, придумує («Цікаво, що буде, якщо?»); зайнятий поліпшенням і зміною суспільних інститутів, пред¬метів і систем.
    1234
    6. Проявляє тонке відчуття гумору і бачить смішне в таких ситуаціях, які іншим не здаються смішними.
    1234
    7. Надзвичайно чутливий до внутрішніх імпульсів і більш відкритий до раціонального в собі (вільний прояв «дівчачих» інтересів у хлопчиків, велика ступінь незалежності у дівчаток); емоційно чутливий.
    1234
    8. Чутливий до прекрасного; звертає увагу на естетичні сторони життя.
    1234
    9. Не підпадає під вплив групи; приймає безлад; не цікавиться деталями; не боїться відрізнятись від інших.
    1234
    10. Надає конструктивну критику; схильний признавати авторитети без попереднього критичного їх вивчення.
    1234
    Опрацювання результатів
    1) Підрахуйте, скільки разів ви обвели одну й ту саму цифру.
    2) Помножте цю кількість на відповідний коефіцієнт: 1, 2, 3, 4.
    3) Підсумуйте здобуті результати.
    4) Загальний показник:_.
    Бажано, щоб ці шкали заповнили всі вчителі, які працюють достатньо тривалий час з дитиною. Оцінки різних вчителів зіставляються, обговорю¬ються, в спірних випадках необхідно просити описати конкретні ситуації, в яких виявлялася та або інша характеристика. У разі виникнення сумнівів колективне рішення найкраще ухвалювати на користь дитини, тобто на її шанс проявити себе в спеціальній програмі.
Джерело: http://osvita.petrovo.net
Категорія: Обдарована дитина | Додав: elrosol
Переглядів: 528 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]